De curând, a patra mea carte se găseşte în librării. Pentru că site-ul meu personal încă nu e gata, m-am gândit să vorbesc puţin despre ea. Poate fi comandată de aici şi nu numai, se găseşte în special în reţeaua Cărtureşti şi Humanitas. Faţă de volumele mele de poezie anterioare, am impresia prin Gothic sunt mai aproape stilistic de ceea ce vreau să produc. Vorbeam cu Sorin-Mihai Grad mai demult, că limbajul poetic trebuie să se remarce prin precizie, înainte de toate. Gothic sintetizează violenţa nanometric. Dacă Război civil era radical şi cumva crazy, foarte nefinisat şi brut, deşi lucrasem vreo 3-4 ani la el, Noaptea instinctelor, care are un nucleu scris în câteva săptămâni (nu era ceva nou la mine: al doilea ciclu de versuri posibil postum, Antilacrimi [1997], l-am scris într-o noapte, adevărat, lungă), era mai iniţiatic (nu ştiu exact în ce, probabil într-o religie cu un singur zeu şi un singur fidel), Gothic, cum bine a remarcat Cristina Nemerovschi într-o discuţie, este combinaţia precendentelor. Are şi religia zeu + adorator dar şi ceva din violenţa originilor, gen Kill’em all. Noul meu volum de versuri a fost scris în mare parte la Oslo şi la München (dar şi la Cluj şi Baia Mare) şi are ceva din forţa de Moloch a Occidentului + singurătatea Ausländer-ului, care se entuziasmează şi se depresează concomitent, care cu un suflet admiră şi cu celălalt vrea să distrugă statui cu ciocanul. În fine, Gothic va fi lansat vineri la Baia Mare şi sâmbătă la Cluj, împreună cu nişte cărţi foarte faine de la Herg Benet (am citit doar cartea Cristinei şi cea a lui Leonard Ancuţa, pe care le recomand: romanul Cristinei, Sânge satanic, a provocat numai scandaluri oriunde au fost postate fragmente şi volumul de poezie al lui Leonard, pe care l-am lecturat în manuscris, este excepţional). Probabil voi fi prezent şi la Oradea, Sibiu şi Alba Iulia, cu ceilalţi new angry young men and women. Pentru un program complet al turneului nimerit botezat Exerciţii de rebeliune, uitaţi-vă aici . O primă cronică la Gothic, care îi aparţine lui Leonard (care are nişte intuiţii foarte bune), poate fi accesată în Rockon .

